Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

ברוכים הבאים: 13 משפחות מדרום אמריקה יעלו בקרוב לאור עקיבא

ברוכים הבאים: 13 משפחות מדרום אמריקה יעלו בקרוב לאור עקיבא

הרב צבי אלון, ששימש כרב הקהילה קיסריה והיום מתגורר באור עקיבא ועושה שליחות בדרום אמריקה, הוא חלק מהצוות שפועל לעליית וקליטת המשפחות | גם מנהל בית ספר רבי עקיבא בעיר, ארז קהלני, טס לארגנטינה לפגוש את המשפחות לקראת עלייתם והשיב על שאלות בתחום החינוך

המסע המרגש לארץ ישראל מדרום אמריקה יסתיים בקליטה חדשה בבית באור עקיבא: 13 משפחות חדשות צפויות להצטרף הקיץ לקהילת אור עקיבא, זאת במסגרת שיתוף פעולה של מספר גורמים, בהם של הרב צבי אלון, תושב אור עקיבא ששימש בעברו כרב היישוב קיסריה. 

פרויקט העלייה המיוחד של קבוצת עולים מחו”ל לישראל זכה גם לחשיפה של סיון רהב מאיר בעמוד הפייסבוק הפופולארי שלה. “תזכרו את המושג הזה. הלוואי שהוא יהפוך מוכר ומצליח בשנים הקרובות: “עלייה קבוצתית””, סיפרה רהב מאיר השבוע.

// משפחות העולים שצפויות לעלות לאור עקיבא. צילום: מהרשתות החברתיות, עמוד הפייסבוק של סיון רהב מאיר 

“אל”מ במיל’ גולן ואך הוא מפקד יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף. הוא פיקד על מבצעי חילוץ מורכבים בהאיטי, בפיליפינים, במקסיקו, בברזיל, באלבניה ועוד. לפני כשנה חזר ממיאמי, מאסון קריסת הבניין שם. תשעים ושמונה לכודים נהרגו, ובחילוץ של עשרות מהגופות – הוא והצוות הישראלי טיפלו. “חזרתי מהורהר, חשבתי מה השליחות שלי בחיים. אשתי הדר הזכירה לי את החלום לעבוד עם אבא שלי, שלום ואך, שכבר שנים עוסק בעידוד עלייה קבוצתית מצרפת. חברי יגאל נווה דרבן אותי להתמסר לאתגר הזה ולהפוך אותו לדבר הבא בעולם היהודי. לשם כך עזבתי את עבודתי כמנכ”ל מועצת הגליל, וחברתי לרב צבי אלון ולתנועת המזרחי העולמי, ויצאתי לדרך כשהיעד הראשון הוא דרום אמריקה”.

“עלייה של יחידים, טיפין טיפין, הוא מסביר, היא קשה מאוד. רבות מהמשפחות נופלות בין הכיסאות. “החלטנו לקדם מודל של עלייה קבוצתית. הרי גם כשיצאנו ממצרים לארץ ישראל השבטים נכנסו לכאן יחד, כקהילות, ולא כבודדים””.

לארגנטינה, הגיע גם מנהל בית הספר “רבי עקיבא” באור עקיבא, ארז קהלני, בו ילמדו המשפחות, כדי לענות לכל השאלות בנושאי חינוך. במסגרת המפגשים לאחר העלייה, משיב הצוות הישראלי על השאלות של המשפחות החדשות בתחומים מגוונים בהם דירות, ריהוט, תעסוקה, תחבורה, בירוקרטיה, שפה.

אל”מ גולן ואך צפוי במסגרת הפרויקט יחד עם צוותו ללוות את קבוצת העלייה שנה לפני העלייה ושנה אחריה. “כבר בקיץ הזה עולות 50 משפחות, סך הכול 265 איש: 13 משפחות עולות מדרום אמריקה לאור עקיבא, ליצור שם קהילה חדשה של דוברי ספרדית. 37 משפחות מצרפת ייקלטו בעיקר בירושלים, בברוכין ובנהריה. זו רק ההתחלה. אם המודל יצליח, החלום הוא להעלות כך שכונות שלמות בארצות הברית”, תואר עוד בפוסט.

 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן