Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

שינוי גישה? עיריית חדרה בוחנת להגיש התנגדויות להקמת תחנת הכוח בגז בעיר

שינוי גישה? עיריית חדרה בוחנת להגיש התנגדויות להקמת תחנת הכוח בגז בעיר

כזכור, העירייה לא התנגדה בשבועות האחרונים למהלך, אך כעת הודיע חבר הקואליציה יניב דרי על שינוי מגמה: ההתנגדויות לתכנית תגובשנה באמצעות הגורמים המקצועיים באגף ההנדסה בעירייה, מהנדס העיר ואדריכלית העיר, ובעזרת איגוד ערים שרון- כרמל לאיכות סביבה המהווה גוף המקצוע המייעץ לעיריה בנושא סביבה"

האם עיריית חדרה משנה את גישתה בנוגע להקמת תחנת הכוח בגז שאמורה לקום בתחומי העיר? יו”ר סיעת מחוברים, חבר המועצה יניב דרי, פרסם אתמול הודעה בדבר הרצון להתנגד בסופו של דבר לתוכנית, דבר ממנו חדרה נמנעה עד כה.

“בהמשך להחלטת הות”ל להמשיך בקידומה של התוכנית להקמת תחנת כוח מופעלת גז בחדרה, ולאור חומרים מקצועיים אליהם נחשפנו בנושא, בין היתר בפגישה של איגוד ערים בה השתתפנו לאחרונה, יזמנו בשבוע שעבר פגישה עם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, בה סוכם כי נפעל לריכוז וניתוח החומרים המקצועיים, ובהמשך לכך, גיבוש ההתנגדויות העירוניות לתוכנית והגשתן לועדה לתשתיות לאומיות במסגרת הזמן המוקצית להתנגדויות לתכנית (60 יום)”, מסר דרי.

חבר המועצה הוסיף כי ההתנגדויות לתכנית תגובשנה באמצעות הגורמים המקצועיים באגף ההנדסה בעירייה, מהנדס העיר ואדריכלית העיר, ובעזרת איגוד ערים שרון- כרמל לאיכות סביבה המהווה גוף המקצוע המייעץ לעיריה בנושא סביבה.

“בימים אלה אנחנו לומדים את הדו”ח הנרחב (תסקיר סביבה של כ-600 עמודים) שהוגש ע”י יזם התוכנית, וכן אוספים חומרים מקצועיים קיימים וחדשים, לרבות תסקיר הסביבה שהוגש ע”י איגוד ערים לות”ל, ומאתרים “נורות אדומות” בתוכנית.

“כמו כן, במהלך השבועיים הקרובים נכנס פגישה עם חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה חדווה יחזקאלי, מנכ”ל איגוד ערים לאיכות הסביבה, מהנדס העיר נדב הדר ואדריכלית העיר רונה מזרחי אורבנו, כדי לצלול לעומק החומרים, ולקבל את תוצאות ניתוח סקר הסביבה כפי שבוצע על ידי האיגוד ויועציו. במקביל נשוחח עם חברים ותושבים ממטה המאבק לגבי הנתונים, כשהשלב הבא כאמור, הוא ניסוח ההתנגדויות על בסיס הממצאים, בהיבטי זיהום אויר, מפגע רעש, פגיעה באיכות החיים והסביבה, כמו כן, ופגיעה אפשרית בתוכניות לפיתוח עתידי בחדרה, כמו חד 1800 (להרחבת אזור התעשייה).

דרי חתם וציין כי “כמובילי המאבק בהקמת שדה תעופה בחדרה במהלך השנים באחרונות, אנחנו בהחלט מודעים לתהליך הארוך והסיזיפי בהתנגדות לתוכניות מסוג זה, המצריכה את מירב התשומות המקצועיות, זמן והבנה של כלל המשמעויות הנגזרות מהתוכנית. התוכנית להקמת תחנת הכוח דורשת התייחסות מעמיקה ובחינה נרחבת בכלל ההיבטים, שהחשוב בהם הוא ההיתכנות לפגיעה באיכות חייהם של תושבי חדרה”.

הפעיל החברתי מפרדס חנה-כרכור וממובילי המאבק נגד תחנת הכוח, ארז אריאב, הגיב להתפתחות: “אני מברך על שינוי המגמה וההצהרה בדבר ‘גיבוש ההתנגדויות העירוניות לתוכנית’. יחד עם זאת קיים החשש מבוסס שלי, כראש מטה המאבק ושל התושבים שמה שוב מדובר רק במס שפתיים. אנו כבר היינו עדים במספר הזדמניות בחודש האחרון שבכירי הנהלת העיריה הצהירו שיפעלו בהתאם להמלצות ותסקירים מקצעיים של איגוד ערים שרון כרמל לאיכות הסביבה. מטה המאבק בראשותי, כפי שכבר הצהרתי בעבר, מוכן להיפגש ‘בלב שלם ונפש חפצה’ עם כל גורם, כולל סייעת מחוברים בכל עת בכדי לייצר שת”פ אמיתי ונחרץ כנגד הקמת התחנה OPC2 בחדרה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן